top of page
  • תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

איך למקסם את ההשקעה בנכס קניתם בולנסיה בעזרת קרני השמש?




לאחרונה סיימנו לתכנן ללקוח שהשקיע ברכישת בית בכפר את השיפוץ, העיצוב הפנימי והחיצוני ונשארנו עודף שנבע הן מעלויות הרכישה שהצלחנו להוזיל והן ממבצעים נקודתיים שמצאנו לאחר תחילת העבודה על חומרי הגלם שהיינו אמורים לקנות.


מובן שהלקוח היה מרוצה, מי לא. אבל הוא הפתיע אותנו עם בקשה חדשה, איך אני משקיע את העודף שנוצר על מנת לקבל תשואה גדולה יותר?


הרי לא משנה אם נשים אריחים יקרים יותר, או תנור טוב יותר ומטבח וריהוט יקר או יוקרתי יותר, שכר הדירה לא יישתנה בהרבה ולא ישיא תשואה עודפת, אלא אפילו יגרע מהחשבון הסופי ויוריד את התשואה לסף נמוך יותר.


שוחחנו מספר פעמים על כך שאני, באופן פרטי מתכנן להתקין פנלים סולרים בגג של הבית בכפר שבו אני גר.


הלקוח ביקש לשמוע מספרים.


בקצרה אומר שהתקנה של מערכת פנלים סולרים בתפוקה של כ-4.5KW שמטרתה הזרקת החשמל לרשת החשמל עלותה היא כ 4,000 אירו והיא יכולה לייצר הכנסה פסיבית בסך של 750 אירו עד 900 אירו לשנה.


הלקוח שלי, לקח מחשבון ובחישוב פשוט יוצא כי מדובר בתשואה של 18% עד 22% על השקעה של 4,000 אירו בלבד!


כיוון שהצלחנו לחסוך ללקוח כ-9,300 אירו על רכישת הנכס ושיפוצו, הוא החליט להצטרף אלי להרפתקה של קבלת תשואה מקרני השמש!


הוא מתחיל במערכת קטנה של 4.5KW לערך ואם בסוף השנה הוא יראה כי אפילו ההחזר, בניכוי מיסים והוצאות יעמוד על 10% הוא ישלים את המערכת ל 9KW.


לפעמים אנחנו לא רואים שהבית שלנו יכול להשיא לנו עוד ועוד תשואה מעולה בהשקעה קטנה יחסית ולנצל את מלוא הפוטנציאל של הנדל"ן שרכשנו.


ישנה האפשרות שהוא, הלקוח שלי, ימכור את החשמל לדיירים שישכרו את הבית, אבל ההתעסקות בכך תאכל את כל הרווח, במיוחד כשמדובר בכמות כה קטנה של חשמל.


היום, כאשר אנחנו בהליכי הוצאת כל האישורים - שתתפלאו כמה זה פשוט וקל, ויש גם הטבות מס, שלצערו הוא לא יקבל, כי הוא לא חברה בע"מ, ועדיין זה משתלם מאוד, הלקוח כבר חושב על קניית בית נוסף עם שטח אדמה טיפה גדול יותר ולנצל את השמש עד שהיא תשרף לחלוטין.


הוא פתר שתי בעיות באיווחת סכין אחת.


1. ללא התקנת בטריות מחיר המערכת הוזל משמעותית ואין חשש לירידת הפוטנציאל של הבטריות והחלפתן היקרה ומצד שני הטיפול במערכת נהפך לפשוט מאוד וזול מאוד.


2. הפנלים מחזיקים מעמד כ 15 שנים בתפוקה של עד 85% ואחר כך התפוקה יורדת לכ- 70% במשך ה-5 שנים הבאות.


בשנה הבאה נפרסם מה נהייה עם ההשקעה המעניינת הזו בקרני השמש. אני מאמין שנראה ברכה בעשייה.







19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page