top of page
  • תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

האם אפשר לקזז הוצאות בקניית נכס בספרד?



אתם בטח שמעתם המון פעמים שאם אתם לא תושבי ספרד לא תוכלו לקזז הוצאות שהיו לכם על ההכנסות מהשכרה ואין אפשרות לקזז הוצאות שהיו לכם על השיפוץ.


עקרונית זה נכון. אי אפשר לקזז הוצאות למי שאינו תושב ספרד.


כמו כל דבר שעקרונית אי אפשר זה אומר שיש מקרים, לא רבים אומנם, שתהייה אפשרות לקזז חלקית את ההוצאות שהוצאתם במהלך השיפוץ.


אם אתם קונים נכס לשיפוץ, שאינו מחובר לחשמל ולמים, אז במקרה כזה הנכס אינו מתאים למגורים SEGUNDA OCUPACION, ואז ההוצאות שהוצאתם על מנת לחבר אותו לחשמל ולמים - רק ההוצאות עבור שני הדברים הללו, הם חלק ממחיר קניית הנכס.


את ההוצאה הזו אפשר יהיה לזקוף בבוא העת כשתמכרו את הנכס, כחלק ממחיר הקנייה של הנכס ואז תוכלו להתקזז עם מס השבח שהיה -בהנחה שקניתם נכון ומחיר הנכס אכן עלה.


לא מדובר על קיזוז הוצאות לצורך שכירות או שימור הנכס.


מה גם שבהליך קניית הנכס יש צורך לקבל ולאשר הן בעירייה והן בהסכם הקנייה כי מדובר בנכס שאינו מותאם למגורים ולקבל אישור מראש מהגורמים המוסמכים.


הדבר הזה טוב בעיקר למי שקונה נכס שאינו גמור, נכס הרוס, אבל הכי חשוב מדובר בנכס שיש לו את כל האישורים. או אישורים כנכס שאושרה התוכנית שלו לבנייה או נכס שהיה פעם מותאם למגורים ונהרס - רק הב פנים שלו, מסיבה זו או אחרת.


הקיזוז לא חל על בנייה על קרקע!


בכל אופן, מומלץ להיוועץ עם אדריכל מומחה ורו"ח בעל נסיון. זה לא משהו שקורה הרבה לזרים שקונים נכס הרוס, ולא כל עורך דין ספרדי יודע או נתקל במצב כזה.


אז כן אפשר יהיה לקזז מיסים מנכס שנקנה בספרד, במקרים ספורים ורק במועד המכירה ורק עבור החשמל והמים.


29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page