top of page
תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

שוק הנדל"ן בולנסיה, ספרד לאחר הקורונה.



שוק הנדל"ן להשקעה בולנסיה, ספרד - לאן הוא הולך?


אם נסתכל על שוק הנדל"ן להשקעה בולנסיה, ספרד בפריזמה של דירות נופש והשכרה לטווח קצר, אז פה התחום נמצא בסטגנציה קשה ועמוקה ביחד עם כל נושא התיירות העולמית והמקומית.


לאחר שנתחיל לצאת מהעוצר שנכפה עלינו, ואם נוכל להסיק ממה שקורה בחנויות, בתי ספר וכו' נבין שהמלונות והדירות להשכרה יעברו לפעול רק לאחר שימלאו דרישות חיטוי וניקיון מחמירות.


וזה אומר שהוצאות הניהול יגדלו באופן חד, וככל הנראה מחירי הלינה ירדו בכמה עשרות אחוזים.


וזא אומר דבר אחד - מי שקנה דירה במחיר מאוד מאוד יקר ושיפץ אותה וריהט אותה עבור השכרות לתיירות, במחירים ועלויות מאוד גבוהות, ימצא עצמו במצב בלתי אפשרי.


מצד אחד ההשקעה הייתה ענקית - במונחים ספרדיים, מצד שני עלויות האחזקה והתחזוקה יעלו באופן ניכר ואז עלויות הלינה, שעליהם התבססה התוכנית העסקית - קרסו ואני מאמין שיהין כאלו שגם יפסדו כסף כל לינה!


תיירות היא עסק לכל דבר ועניין ואם הדירה שלכם לא הייתה רשומה כחוק כעסק תיירותי, אתם גם לא זכאים לעזרה מהממשלה או ממשרד התיירות.


ותישארו קירחים מפה ומשם.


אני מציע לכל אלו שנכוו, לשקול ולבחון את המעבר מדירה להשכרה לטווח קצר להשכרה לטווח ארוך.


שוק הנדל"ן בולנסיה, ספרד בפריזמה של השכרה לטווח ארוך.


ספרד והערים והעיירות שמרכיבים אותה מעניקים כל השנה עזרה בשכר דירה לשוכרים שעונים על קריטריונים כאלו ואחרים.


העזרה יכולה להגיע לשליש 1/3 משכר הדירה!


היום, לאור המשבר הכלכלי של הקורונה - לא לחשוב לרגע שמדובר במשבר נדלנ"י כמו שהיה לפני 10 שנים, העיריות והממשלות - המקומיות והפדרליות, עוזרות לשוכרים לא לאבד את הבית שלהם. ומעניקים עזרה לשלם שכ"ד.


הממשלה הספרדית לא תיתן לאף ספרדי לאבד את הבית שלו. לא לאחר המשבר הנדלנ"י שהיה פה רק לפני עשור. וכמובן שמדובר בממשלה סוציאליסטית.


מחירי הנדל"ן לא חוו ממש ירידה במחירים, אבל אולי זה משום שהמצב רק התחיל וממילא אזור לצאת לראות נכסים ואולי סיבה אחרת.


אבל שוק השכירויות לטווח ארוך ממשיכים לפעול באופן רגיל - אני לא מדבר על השכירויות של דירות ובתי יוקרה אלא על מגורים על 900 אירו.


לכן, על פניו, שוק הנדל"ן הספרדי, ובעיקר זה של ולנסיה, שבו אנחנו פעילים ופועלים, לא סבל מזעזועים כאלו או אחרים באופן משמעותי.


אנחנו, נדל"ן בולנסיה, מומחים ומתמחים בנדל"ן להשקעה בולנסיה מאמינים כי שוק הנדל"ן הספרדי ישמיך להיות איתן, עם ירידת מחירים קלה אבל יציבות ברמת שכר הדירה, הן בגלל העזרה הממשלתית הקבועה והן בזכות העזרה לעובדים ולשוכרים בהלוואות נוחות ללא ריבית לתשלום שכר דירה לחצי שנה עם החזר עד 6 שנים!




57 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page