top of page
  • תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

מה קורה עם שוק הנדל"ן בולנסיה, ספרד 2020 בזמן הקורונה?

עודכן: 15 בינו׳ 2023


מה קורה לשוק הנדל"ן בולנסיה לאור הקורונה 2020 והמשכנתאות
נדלן בולנסיה 2020 לאחר הקורונה

כבר לפני כמה חודשים פרסמתי פוסט שבו תיארתי מה עלול לקרות למחיר הנדל"ן בספרד לאור האפשרות שניתנה להקפיא את תשלום המשכנתאות לשישה חודשים.


בשבועות האחרונים, הגיע הזמן לראשוני מקפיאי המשכנתאות הספרדיים לחדש את תשלומי המשכנתא.


אבל עכשיו יש כמה בעיות.


  1. בעיה ראשונה - עדיין בעל הנכס ללא עבודה או שהוא או אישתו איבדו את העבודה ורמת ההכנסה המשותפת ירדה באופן ניכר.

2. בעיה שנייה - וזה יותר ניתוח שלנו, של נדל"ן בולנסיה, כיוון שאנו גרים בספרד, דוברים וקוראים ספרדית באופן שוטף ובלתי אמצאי וללא צורך בתרגום של גוגל או עובד בתשלום - שאולי דובר ספרדית אבל אין לו את ההבנה והעין לפרטים.


הבעיה היא, כמו שאנחנו מכירים וחשים את הספרדים - הם הקפיאו את המשכנתא והייתה להם כוונה לשלם אותה לאחר חצי שנה. אבל פתאום לא בא להם. פשוטו כמשמעו. לא בא להם לשלם והם מחכים לראות אילו הטבות תתן הממשלה המרכזית של ספרד לבעלי המשכנתאות.


איך אנחנו, בנדל"ן בולנסיה יודעים שמתחילה מפולת של מחירים והצפה של השוק?


אנחנו בשלושת השבועות האחרונים, וביתר שאת בשבוע האחרון, מקבלים המון מיילים, ווטסאפים ושיחות טלפון ממתווכים שעבדנו איתם - כי הם יודעים שהלקוחות שלנו משלמים במהירות וסוגרים עסקה מהר.


וזה מראה על לחץ ככל הנראה של המוכרים לסיים את העסקה כמה שיותר מהר כיוון שיש משהו שישוב עליהם.


אז, כמו בכל מקום אחר בתחום הנדל"ן, אם יש לחץ למכור, בעיקר לחץ כי המוכר לא עומד בתשלומים, יש פה אפשרות מאוד חזקה לירידת מחירים ובד"כ המינימום הוא ירידת מחירים של 15%!


נדל"ן בולנסיה ממליצה לכל המשקיעי נדל"ן בספרד אם התכוונתם לקנות נכס להשקעה, להתכונן לפעול מהר כאשר תגלו נכס טוב שיוצע למכירה. כך שתוכלו להגיב מהר וחזק ואז ככל הנראה תוכלו לקבל את הנכס במחיר זול יותר מאשר למי שצריך משכנתא - בספרד כרגע שוק ההלוואות והמשכנתאות די תקוע.







bottom of page