top of page
  • תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

איך להמנע מטעויות בקניית דירה בולנסיה, ספרד.



היום הרבה ישראלים קונים נכסים בספרד וגם בולנסיה ואנחנו, נדל"ן בולנסיה נתקלים באופן יום יומי בלקוחות חדשים, בעיקר בלתי מנוסים ברכישת נדל"ן בספרד שעושים כמה טעויות בסיסיות שיכולות לגרום להם בעיות רציניות בהמשך הדרך.


אפשר להמנע מהטעויות של משקיעי הנדל"ן הלא מנוסים על ידי נקיטת כמה פעולות פשוטות.


אני אסקור פה כמה טעויות של משקיעים שאפשר היה לפתור בקלי קלות אם רק היו מודעים לשוני בין ישראל לספרד וולנסיה בכל מה שקשור לנדל"ן.


טעות ראשונה - לקחת עו"ד לצורך קניית נכס רגיל - עו"ד בספרד לא מתעסקים בעסקאות נדל"ן כמו בישראל. בספרד את הליך המכירה מבצע נוטריון - ולקונה יש את הזכות לבחור את הנוטריון שלו.


אז אם אתם לא סומכים על המתווך שימליץ לכם על נוטריון - שחייב להיות אובייקטיבי - בחרו את הנוטריון שלכם לבד.


טעות שנייה - אי שכירת שירותי אדריכל ובנוסף אם יש צורך גם קונסטרוקטור - הם אלו שיוכלו לומר לכם אם הדירה או הבית נבנו לפי התוכניות והאם הכי חשוב ישנן חריגות בנייה.


והקונסטרוקטור יוכל לומר לכם אם השיפוץ שאתם רוצים לעשות לא פוגע בשלמות הדירה / הבניין או הבית.


העלות של כל אחד מהם היא כ 200 אירו בלבד. לא חבל לחסוך כ"כ מעט ולקבל המון מידע.


אני נתקלתי כבר בדירות שבשיפוץ שעברו פתחו להם חלון בקיר חיצוני - ללא אישור וללא פיקוח הנדסי. ולאחר מכן מכרו את הנכס ללקוח מסכן שקיבל תביעות מועד הבית הספרדי, ודרישה לסגור את אותו חלון ולשלם קנסות מנהלתיים בסך אלפי אירו. את זה יגלה לכם האדריכל - ושום עו"ד ספרדי אין מצב שהיה יודע לעלות על הבעיה הזו.


אז ראינו איך פותרים חלק מהבעיות שהעליתי בפוסט הראשון לשנת 2020, אבל לפני הכול אני ממליץ מאוד - לשאול, לשאול ולשאול!


אני גם ממליץ לדרוש כי בהסכם המכר יהיה רשום באופן ברור שאם בדירה קיימים ליקויי בנייה נסתרים - הם אולי נסתרים מעיניכם אבל לא ממי שגר בבית הרבה שנים ועכשיו מוכר - לדרוש שהמוכרים יהיו אחראים על תיקונם.


לדרוש שיהיה בהסכם המכר שאם קיימים חריגות בנייה שלפחות הקנסות האדמיניסטרטיביות והעלות של השבת המצב למצבו החוקי יהיו על המוכרים.


הטעות השנייה של אי שכירת אדריכל חשובה פי אלף כאשר קונים נכס שעבר הליך של פליפ - קנייה על ידי יזם, שיפוץ ומכירה ברווח.


לדרוש לראות מהיזם את תוכניות האדריכל לדירה או בית ששופץ, לוודא שלא נעשו שיפורים בלתי חוקיים כמו פתיחת דלת נוספת בבית משותף או פתיחת חלון נוסף שאולי הופכים את הנכס ליותר אטרקטיבי אבל נעשו בניגוד לחוק ולתקנות.


לנדל"ן בולנסיה יש נסיון נדלנ"י בספרד של מעל ל- 9 שנים, הן עם נכסים פרטיים והן עם עשרות נכסים שנקנו ומנוהלים עבור לקוחות ישראלים במשך השנים.


לנדל"ן בולנסיה יש צוות מקצועי ואמין של קבלנים, חשמלאים, נוטריון, אדריכל וקונסטרוקטור שמעניקים לנו ייתרון משמעותי בכל הקשור לרכישת נכס ושיפוצו.


נדל"ן בולנסיה מתמחה רק בולנסיה ורק בשכונות ואזורים שנבחנו ונמצאו כבעלי פוטנציאל מעולה להשקעה בנדל"ן - אנחנו לא מתיימרים להיות מומחי נדל"ן במספר ארצות, יבשות ובמקומות שאנחנו לא מכירים לא את השפה ולא את החוקים והתקנות המקומייים וכל הדברים הללו, ועוד - הופכים את נדל"ן בולנסיה למומחים בנדל"ן להשקעה בולנסיה.


אנו מזמינים אותכם לפנות אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות לפני קניית נדל"ן בולנסיה.


112 צפיות0 תגובות
bottom of page