top of page
  • תמונת הסופר/תנדל"ן בולנסיה

איך להמנע מרגולציה על שכר הדירה שקניתם להשקעה בספרד?



היום באירופה מרבית הערים הגדולות והמקומות המתויירים מתחילים להפעיל רגולציה על שכר הדירה שאפשר לקבל – ראו מקרה ברלין, וראו מה קורה לדירות להשכרה לטווח קצר בסגנון ARIBNB בספרד ובעצם ברוב ערי אירופה המרכזיות.

כשאנחנו בוחנים מקומות היכן לקנות נכס להשקעה – בעיקר ארוכת טווח, אחד השיקולים הוא מה הכוונות של העירייה או המדינה לגבי הרגולציה שתקבע לנו ועבורנו מה נוכל או לא נוכל לעשות עם הנכס.

ראו מקרה דירות אייר בי אנד בי – בספרד זה התחיל מלחץ של השכנים ועד שהמלונות הבינו שזה פוגע בהם ועד שערים ומדינות התחילו להחיל תקנות וכללים שמגבילים את השימוש ואף המחיר שאפשר לקבל על הנכס. ומי שמתעלם מזה כי בישראל דברים הולכים יותר לאט והוא מסיק מכך שזה מה שיקרה גם בספרד, למשל, אז זו לדעתי טעות יסודית.

כולם אוהבים לקנות נכס סקסי – כזה שנמצא במרכז העיניינים – כלומר במרכזי הערים "והכי טוב" בעיר העתיקה של כל עיר ראשי באירופה.

זה אולי נשמע יפה מאוד אבל זו בדיוק הדבר שממנו כל משקיע צריך לבחון בשבע עיניים האם זה באמת מה שהוא צריך.

דירה להשקעה במעגל הראשון ובפריים לוקיישן עולה לפעמים פי שתיים או שלוש מדירה דומה או טובה יותר ברוב המקרים, והתשואה בה היא רק 15% עד 20% יותר מדירה להשקעה במיקום אחר אשר עבורה ישלם המשקיע בין 40% ל 50% פחות!

אנחנו בנדל"ן בולנסיה, כאשר בוחנים את המטרות ואת הדרישות של המשקיע ששכר אותנו מוצאים את עצמנו, על פי רוב, מסבירים ללקוח כי עדיף לו לבדוק השקעה במעגל השני ובפריים לוקיישן שלו, ולא להתמקד בנכס "סקסי" אלא בנכס מניב במחיר שפוי.

בדרך כלל במעגל השני – היכן שגרים המקומיים – בהשאלה מישראל – מרכז תל אביב מול דירה להשקעה ברמת גן או פתח תקוה רחמנא ליצלן – יש פחות פיקוח, יש פחות ביקורת ציבורית, ושם גרים רוב המקומיים ושם המחירים לא התנפחו כתוצאה של פריים לוקיישן במעגל הראשון.

במעגל השני מחירי הדירות זולים יותר, יש יציבות בשוק השוכרים, יש דרישה יציבה והתשואה על ההשקעה גבוהה יותר משמעותית מהשקעה דומה במעגל הראשון ומן הסתם דורשת השקעה ראשונית נמוכה יותר באופן מובהק.

למי שעומד להכנס לשוק הנדל"ן יש לקחת בחשבון ולתת תשומת לב לתמורות ולשינויים שמתוכננים בעיקר במעגל הראשון ובאיזורי התיירות.

נדל"ן בולנסיה בפעילה בנדל"ן להשקעה בספרד, בהתמחות בולנסיה. חייגו אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות. Nadlaninvalencia.com

19 צפיות0 תגובות
bottom of page